Bilgi
Kategoriler

Kanserle Yaşamak

Kanserle Yaşamak
Paylaş
 

Dünya Sağlık Teşkilatı bilgilerine göre 2030 senesinde insan vefatlarının çoğu kanser nedeniyle reelleşecek.

Dünya Sağlık Teşkilatı bilgilerine göre 2030 senesinde insan vefatlarının çoğu kanser nedeniyle reelleşecek. Bilgiler kansere tutulan insan rakamını 24 milyon, kanser sebebiyle can veren insan rakamını 17 milyon, kanserle yaşayan insan rakamını ise 75 milyon olarak öngörüyor. 

Geçmiş bilgilere bakıldığında kanser sıklığında yüzde 100 çoğalış bekleniyor. Bu çoğalıştan en çok da ülkemiz gibi büyümekte olan ülkeler etkilenecek. Ülkemizde 1-7 Nisan arası Kanser Haftası olarak tanımlandı. Bu vesileyle kanserin erken teşhisi ve kanserden korunma yolları hakkında bilgilerinizi pekiştirmenizde fayda var. 

Sigarayı vazgeçin: “Dumansız Hava Projesi”ni destekleyin. Yalnızca sigarayı vazgeçerek yaşamınıza 10 sene katabilirsiniz. Bu sene kendiniz için bir adım atın, sigarayı vazgeçmek için gayret gösterin, profesyonel bir dayanak alın ve dumansız bir hava sahası oluşturun. Sağlık taramanızı aksatmayın: Senelik check-up programlarınızı ertelemeyin. Kadın ve erkeğe müteveccih tarama testlerinizi kesinlikle yaptırın. Unutmayın ki; bazı kanser cinsleri erken tespit etildiğinde yüzde 90 ve üzerinde oranla tamamen yok edilebiliyor. Ailesinde kanser hastası olan, emin bir yaşın üstündeki fertlerin tanımlanarak daha titiz analizlerin yapılması gerekiyor. Fazla kilolardan kurtulun: Fazla kilo rahim, sütun, göğüs, yemek borusu ve böbrek kanseri tehlikesini artırıyor. Yüzde 10 kilo kaybı ise bireyi yüzde 50’lere varan oranda kanser riskine gözetiyor. Akdeniz tipi perhizin sağlıklı olduğu giderek daha iyi anlaşılıyor. Zeytinyağı, yeşil besinler, taze ve harekâttan geçirilmemiş mahsuller, bol lifli beslenme her tip kanseri yasaklayabilir. Yüksek kalorili, yağ içeriği zengin, lifi düşük beslenme, özellikle mide ve bağırsak kanseri açısından tehlike oluşturuyor. Etkin olun 
Kanserden korunmanın en iyi yollarından biri de etkin bir yaşam stilidir. Günde 10 bin adım felsefesi hareketli bir yaşam için öneriliyor. 5 gün süresince 30 dakika yapılan egzersizle ciddi anlamda kanserden korunabilirsiniz.Yeşil yiyecekleri artırın 
Yapılan çalışmalar haftada 3 veya 4 kere salata yenmesinin sigaraya bağlı akciğer kanseri tehlikesini eksilttiğini gösteriyor. Zira yeşil sebzelerde hücre tamirinde görev alan antioksidan moleküller bol ölçüde var.Alkolden uzak durunYiyeceklerinizi renklendirin: Son senelerde yapılan bir çalışma sebzelere ve meyvelere kırmızı, mor ve mavi rengini veren antosiyanin ismi verilen maddenin sütun kanseri tehlikesini eksiltiyor. Kırmızı eti eksiltip, beyaz ete yönelin: Kırmızı et, kapsadığı yüksek yağ oranıyla damar sertliği ve bir hayli kronik hastalığa neden olur. Beyaz et tüketimi sağlıklı bir seçimdir. Yüksek hayvansal yağ tüketimi kansere yol açar. Güneş ışığından korunun: Cilt kanseri en sık görülen, ama bunun yanında en sık önlenebilen kanser cinsleri arasındadır. Güneş ışığı kapsadığı ultraviyole ışınlarla cilde hasarlı olduğundan çok güneş alan bölgelerin özellikle baş ve boyun bölgesinin ciddi biçimde korunması gerekiyor. Kremler, gözlükler ve şapkalarla UV ışınlarından korunabilirsiniz. Emzirin: Tam anne adaylarına duyurulur! Bebeğinizi ne kadar uzun vakit emzirirseniz, o kadar daha az meme kanserini tutulursunuz.

Bu yazı 260 kere okundu.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak

Yorum yazmak için giriş yapmalısın

maltepe escort ataşehir escort pendik escort kartal escort anadolu yakası escort kadıköy escort istanbul escort ataşehir escort masöz masaj salonu maltepe escort escort bayan