Bilgi
Kategoriler

Bu Zehir İyileştiriyor

Bu Zehir İyileştiriyor
Paylaş
 

Sıhhatli beslenmenin tüm hastalıları önlediği öğreniliyor. Bu hastalıklara kanser de dâhil. Kumpaslı ve sıhhatli beslenmek kanser tehlikesini ehemmiyetli miktarda eksiltiyor.

Uzman Diyetisyen Şebnem Aldatalı, taze sebze tüketimine dikkat toplayarak, “Özellikle kanser karşıtı özelliklerinden dolayı lahana, brokoli, turp, karnabahar gibi turpgil sebzelere ağırlık verin” dedi.

Sıhhatli ve besleyici bir perhizin kanser rehabilitasyonu görenler için ciddi anlamda ehemmiyetli bir yere sahip olduğunu belirten Uzman Diyetisyen Şebnem Aldatalı, hem rehabilitasyonun aktifliğini hem de yaşam niteliğini artırmak için dikkat edilmesi gerekenleri söyledi.

“Meyveleri Tam Yiyin”

Uzman Diyetisyen Şebnem Aldatalı, taze sebze tüketimine dikkat toplayarak, “Özellikle kanser karşıtı özelliklerinden dolayı lahana, brokoli, turp, karnabahar gibi turpgil sebzelere ağırlık verin” dedi.

Şekerden uzak durulması gerektiğini belirten Aldatalı, “Arıtılmış karbonhidratlar, tatlılar, ilave şeker ilave edilmiş besin harcamayın. Kolay karbonhidrat kapsadıklarından süratli bir biçimde şekere dönüşebilmektedir. Kanser hücreleri şekerle büyür, insülin de bir hayli ur için sihrime etkenidir. Meyve sularına da dikkat edin. Fazla şeker alımına neden olurlar. Meyveleri tam yiyin” ifadelerini kullandı.

Enflamatuar iltihabi besinleri vazgeçmeleri için ihtar yapan Aldatalı, “Hayvansal yiyecekleri süt mahsulleri, et ve tavuk harcamayın. Omega-6 yağ asidi ve doymuş yağ kapsarlar. Bedende işlenirler ve 5-LOX’a 5-lipoksijenaz dönüşürler, bu da kanser gelişimi ve artmasına neden olan inflamatuar bir enzimdir. Enflamatuar karşıtı besinler yiyin. Bunlar; keten tohumu, chia tohumu, kiraz, zeytin, soya, yosun, koyu meyveler, çilek, soğuk su balıkları, yeşil çay, zencefil, ve fındıkgiller. Enflamasyonu rahatlatmak için destekçi olan omega-3’ü de unutmayalım. Bağışıklığı çoğaldıran yiyecekler harcayın. Sarımsak, soğan, zencefil, yeşil çay, yoğurt, yulaf, arpa, ve mantar vb. kapsadıkları natürel bileşikler kanser hücrelerinin artmasını ve dağılmasını maniler. Yemeklerinize zerdeçal ilave edin. Anahtar bileşeni curcuminin hintsafranı bir dizi çalışmada kanserle gayrette aktif rol oynadığı gösterilmiştir. Muayenehane çalışmalar erken düzeylerde olmasına rağmen bugüne kadar ki çalışmalar meme, rahim, serviks, prostat ve gastrointestinal sistem kanserlerinde tesirli neticeler alınabildiğini göstermektedir” diye konuştu.

Kanserden Korunmak İçin Öneriler

Mümkün olduğu kadar beden ağırlığı bayağı seviyelerde yakalanması gerektiğini belirten Aldatalı, kanserden korunmak için şu tekliflerde bulundu:

Beden kitle indeksiniz kilonuz bölü boyunuzun karesi 25’in altında olmalı. Bel etrafı bayanlarda 80-88 cm’i, erkelerde ise 94-102 cm’i geçmemeli.Fiziksel etkinlik yaşamınızın bir parçası olmalı ve her gün kumpaslı olarak yapılmalı. Fiziksel etkinliğin sütun kanserini önlediğine dair ikna edici neticeler vardır.Enerjisi yoğun besinleri, şekerli meşrubatları ve fastfoodu hudutlandırın. Sebze ağırlıklı beslenin . Günde en az 3-5 porsiyon ham veya pişmiş sebze harcayın.Mevsimine göre her renk meyveden günde en az 2-4 porsiyon yemeye çalışın.Kırmızı et tüketimini haftada 1-2 kere ile sınırlayın ve işlenmiş et mahsullerinden uzak durun. Haftada 1-3 gün balık harcayın.Alkollü meşrubatları harcamamaya çalışın. Şayet harcıyorsak yemekle birlikte erkekler günlük iki alkolden bayanlarda bir alkolden aşırısını harcamayın.Tuz tüketimini hudutlandırın. Yediğimiz tüm yiyeceklerde sodyum bulunduğundan günlük tüketimde 6 gramı 1 silme tatlı kaşığı geçmeyin.Beslenme lüzumlarınızı tek başına perhizle karşılamaya çalışın, rastgele bir perhiz dayanağı almayın.Arıtılmış nişastalı besin beyaz undan yapılmış her türlü gıda tüketimini hudutlandırın.Lif tüketimini artırabilmek için oranla işlenmemiş olan hububatları ve kurubaklagilleri seçim edin.Bütün buğdaylı ve bütün hububatlı mahsulleri, yulaf, çavdar, bulgur, darı, arpa vb. seçim edin.Hidrojenize nebatsal yağ, trans yağ ve margarin tüketimini eksiltin bunun yerine çoklu doymamış yağ asidi omega-3,6,9 kapsayan yiyecekleri seçim edin.Ceviz, fındık, badem, balık, nebatsal yağlar, keten tohumu, zeytini seçim edin. Bazı kanser gözeticileri bulunmaktadır. Bunlar, yeşil çay, yaban mersini, böğürtlen, frambuaz, elma, kırmızı üzüm, narenciye, çilek, kiraz, kavun, kızılcık, kayısı, pembe ve kırmızı greyfurt, ananas, kuşüzümü, sarımsak, soğan, brokoli, karnabahar, lahana, pırasa, turp, kereviz, kırmızı ve yeşil biber, salatalık, kabak, ıspanak, tatlı patates, maydanoz, roka, tere, dereotu, rezene, biberiye, domates ve mahsulleri, kakao tozu, balık, tarçın, zencefil, köri, kekik, nane, fesleğen, kuru baklagiller. Bunları harcamakta fayda var.

Bu yazı 371 kere okundu.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak

Yorum yazmak için giriş yapmalısın

maltepe escort ataşehir escort pendik escort kartal escort anadolu yakası escort kadıköy escort istanbul escort ataşehir escort masöz masaj salonu maltepe escort escort bayan