Bilgi
Kategoriler

İş Hayatı ve Beraverinde Getirdikleri !

İş Hayatı ve Beraverinde Getirdikleri !
Paylaş
 

Bilgisayar Kullananları Tehdit Eden 4 Hastalık

Breyin fıtığı, tendinit, karpel tünel ve miyofasiyel ağrı belirtiyi… Bu hastalıklar günlük hayattaki basit hareketlerin bile yapılmasını önleyebilecek kadar ciddi boyutlara ulaşabiliyor. Ortak noktaları ise bilgisayarla çalışan şahıslarda en sık görülen sağlık meseleyi olmaları. Hakikatinde bu hastalıklardan yalnızca 12 basit ihtiyat alarak korunmak olası!

Bilgisayarların kullanımı ile işlerin yapılabilme süratinin çoğalması, iş yoğunluğunun çoğalışını da beraberinde getiriyor. Çalışanların ekran karşısında daha çok zaman geçirmeleri ve buna bağlı fiziksel kondisyonlarının düşük olması, bilgisayarları fazla ve kusurlu kullanmaları sağlık meselelerinin çoğalmasına neden oluyor Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Uzmanı Doç. Dr. Ayçe Atalay, bilgisayarın fazla kullanımına bağlı zorlanmalarda en çok breyin fıtığı, tendinit, karpal tünel ve miyofasiyel ağrı belirtisinin ortaya çıktığını belirterek, Hakikatinde bu hastalıklardan basit ihtiyatlar ile korunmak olası olabiliyor. Ancak gereken ihtiyatlar alınmaz ve hastalık ortaya çıkarsa zaman kaybetmeden bir hekime başvurmalı. Zira erken tanı bu sağlık meselelerinin süratli biçimde rehabilitasyon edilmesi sağlanabiliyor. Bunun aksine geç kalındığında ise iyileşme süresi gecikiyor ve hastalık kronikleşebiliyor. diyor.

Bilgisayar Kullananları Tehdit Eden 4 Hastalık!

Bilgisayarın fazla kullanımına bağlı oluşan sağlık meseleleri daha çok faal iş yaşamında olan 30-50 yaş arasındaki şahıslarda görülüyor.

1.Breyin Fıtığı:

Boyundan başlayan ve kola uzanan ağrılar özellikle efor kaybı ve miskinlik ile birlikte büyürse, bu mesele breyin fıtığına işaret edebiliyor. Özellikle sabit pozisyonda uzun müddet kalınması breyin fıtığını tetikleyen bir etmen olarak görülüyor.

2. Miyofasiyel Ağrı Belirtiyi:

Özellikle uzun müddet sabit pozisyonda çalışmak zorunda kalan çalışanlarda belli adalelerde ağrılı noktalarla büyüyen miyofasiyel ağrı belirtiyi ortaya çıkabiliyor. Bu belirti genellikle sırt ve kürek kemiği etrafındaki adale gruplarında ağrıya neden oluyor.

3. Tendinit:

Dirsek ve el bilek etrafında değişik tendinit tabloları ortaya çıkabiliyor. Şahısların klavye kullanılırken el bileklerinin fazla yukarıyada olması gibi ergonomi kaidelerine uygun hareket etmemesi neticeyi, el ve bilek etrafında ağrılar oluşuyor. Tendinit erken rehabilitasyon edilmezse kesintisiz bir ağrıya yol açarak bireyin günlük işlerini uygulamasını bile kısıtlayabiliyor.

4. Karpal Tünel Belirtiyi:

El ve bilek etrafının fazla kullanımına bağlı olarak ellerde özellikle geceleri belirgin anlaşma şikayetine neden olan karpal tünel belirtiyi de gelişebiliyor. Uzun süreli vaziyetlerde el adalelerinde eforsuzluk ve erimeler oluşabiliyor.

12 Adımda Bilgisayara Bağlı Hastalıklardan Korunun!

Bilgisayar Ekranınızı Dolaysız Olarak Karşınızda Tutun:

Bilgisayar ekranı dolaysız olarak karşınızda olmalı. Ayrıca gövdenizden takribî olarak kolunuz kadar uzak durmalı. Monitörün üstü, göz hizasında veya hafif altta olmalı. Ekranın pak ve meyilli olmaması da elverişli açıdan dikkat edilmesi gereken bir başka etmen.

Klavyeniz Dirseklerinizden Hafifçe Altta Olsun:

Klavyeyi taşıyan kısmın bireye göre ayarlanabilir olmasına dikkat edin. Klavye kullanırken el ve bileğinizi olası olduğunca düz pozisyonda tutun. Başka Bir Deyişle, el, bilek ve parmaklarınız aynı hizada olmalı. Klavyeniz dirseklerden hafifçe altta olmalı. Klavyenizin bu yükseklikte olması önkol desteklerinin sırt ve omuz adalelerinin hafiflemesine ihtimal sağlıyor.

Mouse u Nazik Kullanın:

Mouse un elinize uygun boyutta olmasına dikkat edin. Mouse u hareket ettirirken tüm kolunuzu da hareket ettirin ve parmaklarınızı hafifçe kullanın. Ayrıca parmaklarınızı fazla bastırmamaya da özen gösterin.

Mouse Kullanım Müddetine Dikkat Edin:

Mouse kullanım süresi ile kol ve eli ilgilendiren problemler arasında bağlantılı mevcut. Öyle ki 3 saatlik bilgisayar kullanımı bile işe bağlı fazla kullanım belirtisine neden olabiliyor. Kullanım süresi çoğaldıkça şahısların şikayetleri orantılı olarak çoğalıyor.

Her Yarım Saatte Bir Mola Verin:

Çalışırken takribî yarım saatte bir kısa molalar verin. Bu sırada bazı egzersizleri uygulamanız, uzun süreli sabit pozisyonda kalmaya bağlı oluşan meseleleri önleyecektir. Misalin omuzlarınızı geriye çevirebilir, el bilekleriniz ile kollarınızı çevirebilir ve el bileklerinizi gerebilirsiniz.

Öne Eğilmeden Oturun:

Bilgisayar karşısında çalışırken öne doğru eğilmeden oturun ve başınızı balanslı tutun. Omuzlarınızın da gevşek olmasına özen gösterin.

Pozisyonunuzu Sık Sık Değiştirin:

Pozisyonunuzu sık sık değiştirmeyi bakımsızlık etmeyin. Masanın altında bacaklarınızın rahatça hareket edebileceği bir alan olmalı ve ayaklarınız yere düz temas etmeli. Dizlerinizi de 90 derecede yakalamaya özen gösterin. Ayaklarınız yere temas etmiyorsa destek koymayı unutmayın.

Sandalyeniz Her Güzergaha Hareket Edebilsin:

Her güzergaha hareket edebilen, yükseklik ayarına sahip, bel ve sırt takviyeyi olan, aynı zamanda bacak art ile kolları destekleyen sandalyeleri seçim edin.

Elverişli Etraf Hazırlayın:

Aydınlatma, havalandırma, masa, sandalye ve büro malzemeleri gibi iş yeri şartlarını elverişli ilkelere göre tertip edin. Bu tertip etme öncelikle iş eforu kaybınızı önleyecektir.

Telefonu Omuz Ve Baş Arasına Sıkıştırmayın:

Özellikle telefonu omuz ve başınızın arasına sıkıştırmayın. Telefonu sık kullanıyorsanız baş telefonu ve kulaklık kullanmanız breyin ağrılarına karşı gözetici olabiliyor.

Büro Malzemelerinizi Tertip Edin:

Çalışma alanı oluşturulurken çok sık kullandığınız malzemeleri yakına yerleştirmeniz kullanım basitliği sağlar. Böylece lüzumlu büro malzemelerine basitçe ulaşabilirsiniz. Telefonu sağ elli iseniz sola, sol elli iseniz için sağa yerleştirin. Şayet tablo gibi referans bir materyel kullanılıyorsanız bunu göz seviyesine veya daha yukarıya yerleştirin.

Egzersiz Yapın:

İş dışındaki zamanlarınızda elastikliğinizi ve kondisyonlarınızı gözetmek için kumpaslı bir egzersiz programına katılın. Bilinen bir hastalığınız varsa evvel rehabilitasyon olun, daha sonra hekiminizin teklifine göre egzersize başlayın.

————-Kutu Balakası————————–

Hastalıklara Zemin Hazırlayan 10 Etmen!

Bilgisayar kullanımına bağlı ortaya çıkan hastalıklara zemin hazırlayan etkenler şahsi, etrafsal ve psikolojik etkenler olarak sıralanabilir.

1-Yineleyici hareketlerin uzun süreli olarak yapılması,

2- Duruş bozukluğu,

3 -Sabit bir pozisyonda uzun süreli kalınması,

4-Bazı vaziyetlerde gerekenden fazla efor sarf edilmesi. Misalin klavyenin tuşlarına güçlü basılması veya mouse ın gereğinden fazla eforla anlanması.

5- Kadın olmak özellikle karpal tünel belirtiyi açısından

6-Makûs elverişli ekipman veya havalandırmanın makûs olması,

7-İşlerinden memnun olmamak ve tekdüze işler,

8- Ağır iş yükü ve mesullükler,

9-İş yerlerindeki iş dostu veya amirin dayanağının cılız olması,

10-Sigara kullanımı ve yaşın ilerlemesi.

Bu yazı 264 kere okundu.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak

Yorum yazmak için giriş yapmalısın

maltepe escort ataşehir escort pendik escort kartal escort anadolu yakası escort kadıköy escort istanbul escort ataşehir escort masöz masaj salonu maltepe escort escort bayan