Bilgi
Kategoriler

Kanser Riskinizi Hesaplayın

Kanser Riskinizi Hesaplayın
Paylaş
 

Tıpta büyüyen ve yenilenen teknolojiye karşın kanser, dünyada ve ülkemizde hâlâ büyük oranda vefatlara sebebiyet veren hastalıkların başında geliyor. Kanserden korunmak için dikkatler sofraya yöneltildi.

Tıpta büyüyen ve yenilenen teknolojiye karşın kanser, dünyada ve ülkemizde hâlâ büyük oranda vefatlara sebebiyet veren hastalıkların başında geliyor. Kanserden korunmak için dikkatler sofraya yöneltildi.

Her gün 5 porsiyon ya da daha fazla sebze ve meyve harcanması, ekmek gibi hububatlar ile makarna, pirinç ve baklagiller gibi nebatsal kaynaklı gıdaların günlük alınmasını öneri ediliyor. Sağlık Bakanlığı Kanserle Savaş Dairesi Başkanlığı’ndan edindiği bilgiye göre, balanssız beslenme kansere yol açan en ehemmiyetli faktörlerin başında geliyor. Kanser olaylarının yüzde 80’i etrafa bağlı etmenlerden kaynaklanırken, bu etkenler arasında beslenme yüzde 35 oranıyla en tesirli etmen olarak göze çarpıyor. Bu çerçevede, güvenilmeyen katı yağ, meyve suyu ile çikolataların harcanmaması, mesane ile pankreas kanserine yol açan kahve ve sakarin alımının hudutlandırılması gerekiyor.

Kızartmalara Dikkat

Bazı riskli kimyevi bileşiklerin oluşmasına neden olan kızartma, kavurma gibi pişirme usulleri kanser yaradılışına yol açan ehemmiyetli etmenler arasında yer alıyor. Bu nedenle özellikle protein içeriği yüksek yiyeceklerin haşlama, fırında ve ızgara gibi pişirme usulleriyle hazırlanması ehemmiyet taşıyor. İçki ve sigaranın yanı gizeme kiloluluk, kanserin en ehemmiyetli nedenini oluşturuyor. İçki ve sigara tüm kanser hastalıklarına sanki davetiye çıkarırken kiloluluk, meme kanserini tehlikesini artırıyor, var olan sütun, prostat, rektum, böbrek kanser cinslerinin süratle büyümesine neden oluyor. Bedene alınan doymuş yağların, günlük toplam kalorinin yüzde 20’sini geçmemesi gerekiyor. Doymuş yağın aşırısı göğüs, rahim ağzı, yumurtalık, bağırsak ve rektum kanserlerine yol açıyor. Bu nedenle kırmızı et yerine tavuk ve balık eti, kızartma yerine haşlama ve buğuyla pişirme usullerinin seçim edilmesi öneri ediliyor. Sağlıklı beslenme için bir erişkinin, ağırlığının her kgı için günlük vasati 1 gram protein alması gerekiyor. Fazla protein alımı meme, rahim, bağırsak, pankreas ve böbrek urlarının gelişimine olanak tanıyor. Kesintisiz kırmızı et yiyen şahıslarda kanser olma tehlikesinin ayda bir kere et yiyenlere göre 2.5 kat fazla olması nedeniyle, protein lüzumunun balık, tavuk ve hindi etiyle karşılanması gerekiyor.

Nasıl Korunmalı?

Mide kanserine yol açan fazla tuz tüketiminin önlenmesi için turşu ve salamura gibi tuzlayıp gizleme yerine dondurarak gizlemenin seçim edilmesi öneri ediliyor. Yapılan araştırmalarda, bu usulün kullanıldığı ülkelerde mide kanseri tehlikesinin yüzde 64 eksildiği görülüyor.

Kanserden korunmak için nebatsal kaynaklı besinlere ağırlık verilmesi gerekiyor. Her gün 5 porsiyon ya da daha fazla sebze ve meyve harcanması, ekmek gibi hububatlar ile makarna, pirinç ve baklagiller gibi nebatsal kaynaklı gıdaların günlük alınması öneriliyor. Kansere karşı, kullanılan kızartma yağlarının tekerrür kullanılmaması, hayvansal kaynaklı gıdalardan uzak durulması, kırmızı etin eksiltilmesi, spor yapılması, içki ve sigaradan uzak durulması gerekiyor.

Bu yazı 235 kere okundu.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak

Yorum yazmak için giriş yapmalısın

maltepe escort ataşehir escort pendik escort kartal escort anadolu yakası escort kadıköy escort istanbul escort ataşehir escort masöz masaj salonu maltepe escort escort bayan