Bilgi
Kategoriler

Anal Fissür

Anal Fissür
Paylaş
 

Bazen antibiyotik kullananlarda yan tesir olarak ishal görülebiliyor. Antibiyotik tüketimi sonrası ishal ile karşılaşırsanız yapmanız gerekenler.

Antibiyotikler, özellikle clindamisin, ampisiun cephalosprin, aminoglikoside bağırsak çeperi şişmesine neden olarak ishal yapabilir. Antibiyotik orijinli ishal oldukça yaygındır. Clindamisin kullananların %25i ve ampicillin kullananların %10 u ishal olmaktadır. Antibiyotikle iletişimli ishalin en ciddi biçimi pseudo-memrenous colitis denilen ve antibiyotiğin büyük abdestin yaradılış etrafını değiştirmesinden dolayı bazı bakterilerin büyümesini sağladığı vaziyettir. Bu da sütunda enflamasyon yapar. Tipik olarak ishal bulgusu antibiyotik alınmasından 4-10 gün sonra ortaya çıkar. Fakat antibiyotiğin kesilmesinden sonra bulguların %25i ortadan kalkar.

Teşhis

Antibiyotik uygulaması sırasında veya birkaç hafta sonra görülen ishal, karın krampları ve ateş en tipik belirtilerdir.
Hekiminiz ishalin antibiyotik kullanımına bağlı olduğundan kuşku ederse, büyük abdestin mikroskop tetkikini yaptırır. Buna bağlı kolitlerde, clostriduim diffıcile isimli bir organizma bulunur.
Antibiyotik kesildikten sonra çoğu şahsın rahatsızlığı geçer. Kimilerinde ise ishal ve susuzluk devam eder. Başka şahıslarda ise pseudo-membranous kolit ömür boyu sürebilir.

Tedavi

Hekiminiz ishale neden olduğunu düşündüğü rastgele bir antibiyotiği şipşak keser. Bulgular hafifse, hekiminiz cholestyramine öneri eder. Bu ilaç clostriduim difficile organizmasını yok eder. Daha ciddi vaziyetlerle vancomycin veya metronidazole kullanılabilir. Hastalık yineleyebilir ve birkaç nizam daha ilaç gerekebilir.

 

Bu yazı 327 kere okundu.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak

Yorum yazmak için giriş yapmalısın

maltepe escort ataşehir escort pendik escort kartal escort anadolu yakası escort kadıköy escort istanbul escort ataşehir escort masöz masaj salonu maltepe escort escort bayan