Bilgi
Kategoriler

Uykusuzlukla Başa Çıkma Yöntemleri

Uykusuzlukla Başa Çıkma Yöntemleri
Paylaş
 

Uykunuzu ve gününüzü kurtaracak 10 büyülü gıda Muz, Papatya Çayı, Ilık Süt, Bal, Patates, Yulaf Unu, Badem, Keten Tohumu, Kepek Ekmeği, Hindi.

Uykunuzu ve gününüzü kurtaracak 10 büyülü gıda…

Muz

Açık olarak söylemek gerekirse sarı bir poşet içindeki uyku hapları olarak adlandırabiliriz. Seratonin ve melatonin dışında aynı zamanda magnezyum kapsayan bu meyve, adalelerinizi hafifletip size hafifletir.

Papatya Çayı

Sizi yatağa huzurlu bir biçimde yatıracak bir çaydan bahsediyoruz. Soğukkanlılaştırıcı özelliği sayesinde papatya çayı , endişeli ve asaplı bir bünyenin en iyi panzehirdir.

Ilık Süt

Süt içeriğinde bulunan ve tripsin tesiriyle serbestlenen ve organizma için lüzumlu bir aminoasit olan triptofan sayesinde beyniniz yatışır ve daha sıhhatli bir uykuya dalarsınız. Elbette ki sıcak sütün senelerdir dinlediğimiz bir hayli iyileştirici özelliği sayesinde psikolojik bir etkileşim de duyabilirsiniz.

Bal

Bitki çayınızın veya ılık sütünüzün içine atacağınız bir çay kaşığı kadar balın tesirleri hiç de göründüğü kadar ufak değildir. İçeriğindeki şeker her ne kadar bedeni hareketlendirmeye niyet etse de, az ölçüde glikoz oreksine dur işareti yapar. Oreksin son zamanlarda keşfedilmiş ve beyni hareketlinderen bir nörotransmiterdir.

Patates

Az ölçüde fırında pişirlmiş patatesin iyi bir gece uykusuna dayanakçı olabileceğini pek sık duymadığınızı öğreniyoruz. Midenizi yormayacağı gibi, içeriğindeki tripofan sayesinde asit seviyesini düşürür. Tesiri daha da artırmak için sütle beraber püre kıvamına getirip yiyebilirsiniz.

Yulaf Unu

Yulaf içeriğindeki melatonin sayesinde iyi bir uykunun en iyi ilaçlarındandır. Bir ölçü Akçaağaç şerbetiyle karıştırsanız hem de lezzeti ile sizi büyüleyecektir.

Badem

Bir avuç kalp arkadaşı bu yemişlerden yediğiniz takdirde, sizi tatlı bir şekerlemeye götüren yolculukta en büyük destekçinizi bulmuş olacaksınız. Hem tripofan içeriği hem de uygun miktarda kapsadığı kalsiyum sayesinde adalelerinizin hafiflemesine yarar.

Keten Tohumu

Hayat bazen ters gittiğinde ve siz de kendinizi makûs sezdiğinizde, 2 kaşık keten tohumunun sizlere dayanakçı olabileceğini usunuzdan çıkarmayın. Süt veya yoğurt içine katabileceğiniz keten tohumu, omega 3 yağ asitleri açısından zengindir ve natürel bir moral verici tesiri bulunmaktadır.

Kepek Ekmeği

Bal kattığınız çayınız ile beraber gıdanız bir ince dilim kepek ekmeği, bedendeki insülinin azıcık hür kalmasına ve tripofan ile seratonininize uyku süreyi iletisini göndermesini sağlamaktadır.

Hindi

Yılbaşını unutun. Hoş bir uykunun 2-3 saat evveli, bir ince dilim kepek ekmeği üzerine koyacağınız ufak bir parça haşlanmış hindi eti bereketli olacaktır. İçeriğindeki tripofan sayesinde midenizde çok ölçüde protein olmadığı zamanlarda dahi size hafifletir.

Bu yazı 552 kere okundu.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak

Yorum yazmak için giriş yapmalısın

maltepe escort ataşehir escort pendik escort kartal escort anadolu yakası escort kadıköy escort istanbul escort ataşehir escort masöz masaj salonu maltepe escort escort bayan