Bilgi
Kategoriler

Migreni önlemenin 8 yolu

Migreni önlemenin 8 yolu
Paylaş
 

Romatizma denildiğinde birçok bireyin usuna hafif bir eklem ağrısı geliyor. Yağmur yağmadan evvel yaşanan ve gerçeğinde yaşamı çok da etkilemeyen tatlı bir ağrı… Halbuki suratlarca çeşidi olan romatizma, doğru tanı konulmadığı takdirde yürümeye bile mani olabiliyor.

Millet arasında yağmurlu havanın habercisi olarak bilinen romatizma, gerçeğinde 200’den fazla çeşidi olan ehemmiyetli bir hastalık. Adale iskelet sistemindeki yapıları yakalayan romatizma, ağrı, şişlik, hareket kısıtlılığı ve biçim bozukluğu gibi meselelerin yaşanmasına neden oluyor. Romatizmanın, irinli ve irinli olmayan 2 ayrı cinsi bulunuyor. Özellikle irinli romatizmaya doğru ve zamanında rehabilitasyon uygulanmadığı takdirde yaşamı kabusa çeviren ağrı ve şişlikler yaşanabiliyor. Öyle ki bazı hastalar bu mesele sebebiyle yürüyemez hale bile gelebiliyor. Stres, D Vitamini noksanlığı, fazla kilo ya da nemli etrafta geçirilen uzun zamanlar da romatizmanın oluşmasına büyük bir zemin hazırlıyor Fizik Rehabilitasyon ve Rehabilitasyon Uzmanı Prof. Dr. Selda Bağış, romatizmaya neden olan etmenler ve dikkat edilmesi gereken noktalar hakkında balaka veriyor.

Kilo kaybından halsizliğe kadar çok değişik belirtilerle ortaya çıkıyor

Romatizma, eklem ya da adale ağrısı, şişlik, ateş ve eklem hareket sarihliğinin kısıtlanması gibi belirtilerle ortaya çıkıyor. Bu tablonun yanı gizeme zaman zaman halsizlik, kilo kaybı, adalelerde ve eklemlerde sertlik gibi usunuza romatizmayı getirmeyecek belirtiler de yaşanabiliyor. Ayrıca romatizma tipine göre göz, akciğer, kalp, böbrekler gibi iç uzuvlar ve damarlarda da meselelere neden olabiliyor. Gözde iltihaplanma, damarlarda iltihaplanma vaskülit,iç uzuv işlevlerinde bozulma, kalpte ritm bozuklukları ve böbrek yetmezliği görülebiliyor.

Romatizma kadın erkek ayrımı yapıyor

Birbirinden değişik çok fazla çeşidi bulunan romatizmada tiplerine göre cinsiyet ayrımı da görülüyor. Bazı romatizma cinslerine erkeklerde bazılarına ise kadınlarda daha sık tesadüfülüyor. Misalin ankilozan spondilit hastalığı daha çok genç erkeklerde görülüyorken, romatoid artrit, sistemik lupus eritamatosus gibi hastalıklar daha çok kadınlarda ortaya çıkıyor

Romatizmaya karşı özel öneriler

1- Ailenizde romatizma hastalığı olan varsa dikkat edin:Genetik yatkınlık birçok romatizma cinsinin yaradılışında ehemmiyetli bir rol oynuyor. Bu sebeple ailesinde romatizma meseleyi olanların yaşam biçimlerine kesinlikle özen göstermeleri ve belirtilere karşı tetikte olmaları gerekiyor.

2- Fazla kilolarınızdan kurtulun: Fazla kilolar bel ve bacaklara binen yükü artırıyor ve eklem harabiyetine neden oluyor. Dolayısıyla olasılığı da gündeme geliyor. Bu sebeple fazla kilolarınızdan kurtulmanız gerekiyor.

3- Beslenme kumpasınıza balık, ısırgan otu, yumurta gibi besinleri ilave edin: Bedenin asit yükünü artıran gıdalardan uzak durmanız gerekiyor. Ayrıca her hastalıkta olduğu gibi romatizmada da şeker ve rafineri şekere dönen gıdaların dikkatli harcanması koşul. Omega 3-omega 6 balansı romatizmal hastalıklar için çok ehemmiyetli. Bu sebeple Omega 3 kapsayan balık, yumurta, ceviz, keten tohumu, ve semizotunun yanı gizeme zeytinyağı ,kalsiyum ve C vitamini kapsayan besinlerle ısırgan otu bu hastalar için ideal.

4- Günde 2 litre su için: Romatizmal hastalıklarda sıhhatli bir bağırsak florası çok ehemmiyetli. Karında gaz, kabarıklık, kabızlık gibi şikayetleri olan bireylerin bağırsak florasında bozukluk olma olasılığı yükseliyor. Bu sebeple günde en az 2 litre su için ve probiyotik kullanın.

5- 6 ayda bir dişlerinizi hakimiyet ettirin: Diş ve dişeti ile alakalı meseleler romatizmada tetikleyici rol oynuyor. Bulgu vermeyen diş problemleri, gözden kaçan çürükler, dişetlerinde kanamalar da bağışıklık sistemini bozarak romatizmayı tetikleyebiliyor. Bu sebeple 6 ayda bir diş doktoruna görünün.

6- D vitamini desteği alın: Kemiklerin en ehemmiyetli arkadaşlarından bkocaman olan D vitamininin eksik olması adale iskelet sisteminde güçsüzlüğe neden olup romatizma yaradılışına zemin hazırlıyor. Bu sebeple özellikle osteoporoz sonrasında kemik ölçümlerinizi zamanında yaptırmanız ve zorunlu vaziyetlerde D vitamini desteği almanız gerekiyor.

7- Eklem şiş ve hastalık etkinken fazla hareket etmeyin: Bu yarıyılda zorlayıcı etkinliklerde bulunmayın. Eklem şiş ve hastalık etkinken olası olduğu kadar çok istirahat edin.

8- Soğuk ve nemli etraflardan kaçının: Soğuk ve nemli havalar bazı romatizma cinslerinde hastalığı artırıyor. Bu sebeple soğuktan ve rutubetli etraflardan korunun.

9- Sigara kullanmayın: Sigara romatizma hastalarında eklem ve adale dolaşımını etkiliyor. Ayrıca toksik tesiri bulunuyor. Özellikle akciğer tutulum tehlikeyi yüksek olan romatizma cinslerinde sigara netlikle kullanılmamalı.

10- Travmalara karşı tedbirli olun: Geçirilen travmalar eklemin ve etraf dokuların harabiyetine neden olup, eklem işlevlerini bozarak romatizmanın yaradılışına zemin hazırlayabiliyor.

11- Stresten uzak durun: Her hastalığa neden olabilen stres, romatizmanın yaradılışında da ehemmiyetli bir faktör, stres bağışıklık sistemini etkileyerek ve sempatik asap sitemini uyararak bedenin hastalıklara karşı mukavemetinin eksilmesine neden olur.

12- Hastalığın tutuşma yarıyılında buz uygulayın: Romatizma rehabilitasyonunda hastalığın tipine göre değişik usuller uygulanıyor. Öncelikle ilaç rehabilitasyonu öneriliyor. İrinli romatizmal hastalıkların tutuşma yarıyıllarında buz uygulaması, istirahat, etkilenen ekleme splint gibi makineler uygulanabiliyor.

13- Fizik rehabilitasyona önemseyin: Hastalık etkinliği baskılandıktan sonra gerekirse fizik rehabilitasyon casusları da rehabilitasyonda kullanılabiliyor. Fizik rehabilitasyon, bu hastaların ağrılarını gidermede, eklem hareket sarihliğinin ve adale gücünün korunmasında, ayrıca günlük yaşam etkinliklerinin tertip edilmesinde sıkça kullanılıyor. Eklem hareket sarihliği egzersizleri, adale kuvvetlendirici egzersizler, postur egzersizleri ve aeronik egzersizler romatizmal hastalar için çok ehemmiyetli. İlerlemiş romatizmaya bağlı eklem harabiyeti olan bireylerde günlük yaşam etkinlikleri için destekçi aygıt kullanımı, doğru yürümenin öğretilmesi, düşmenin yasaklanması, elverişli eğitim de yapılıyor.

Bu yazı 331 kere okundu.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak

Yorum yazmak için giriş yapmalısın

maltepe escort ataşehir escort pendik escort kartal escort anadolu yakası escort kadıköy escort istanbul escort ataşehir escort masöz masaj salonu maltepe escort escort bayan