Bilgi
Kategoriler

Gül, hafızayı güçlendiriyor

Gül, hafızayı güçlendiriyor
Paylaş
 

Unutkanlık herkesin en büyük düşmanlarından bkocaman. Usumuzu daha iyi kullanmak ve unutkanlığı eksiltmek hakikatinde elimizde.

Unutkanlık herkesin en büyük düşmanlarından bkocaman. Usumuzu daha iyi kullanmak ve unutkanlığı eksiltmek hakikatinde elimizde.

Belleği güçlü yakalamanın pek çok püf noktası, uyulması gereken çok rakamda kaideyi var. Harvard Tıp Mektebi öğretim abonesi Dr. Aoron P. Nelson zinde bir beyne sahip olmanın temel kaidelerini şöyle sıralıyor:

Hipertansiyonu ve kolesterol yüksekliği meselesini önleyin. Kalbiniz için makûs olanın beyniniz için de kötüdürAlkolü eksiltin. İçki beyin hücrelerini yıkım etmektedir.İyi ve nitelikli uyku yatın. Nitelikli uyku beynin yeni bilinenleri pekiştirmesini sağlarÖğrenilmiş balakaların pekiştirilmesinin uzun süreli belleğin en ehemmiyetli takviyeyi olduğu biliniyor.Stresinizi iyi idareyin. Miktarlı ve hakimiyetli stres dikkati yoğunlaştırmakta, odaklanmayı çoğaldırmaktadır. Hakimiyetsiz, uzun süreli ve fazla stres ise dikkati sürdürme kapasitesini yok etmekte, unutkanlığı tetiklemekte, kortizol hormonunu yükselterek beynin bellek için ehemmiyetli bvefatlarında zarar geliştirmektedir.

Yeni Şeyler Öğrenin

Yeni şeyler bilmeye devam edin. Her yeni balaka ve beceri birer bellek egzersizidir.Yeni sporlar, hobiler, araştırma alanları, coşkulu ve zevkli problemler, ezberlenen yeni şiirler ve yeni diller beyniniz için en güçlü vitaminlerdir.Tembelliği bırakın. Zekâsal faaliyetlerinizi sınırlamayın. Özellikle televizyon izlemek gibi pasif faaliyetleri eksiltin.Her gün egzersiz yapın. Günde 30-45 dakika, haftada en az 4 gün yürümeye çalışın. Özellikle yürümenin beyin sıhhati ve yine yapılanma sürecini pozitif doğrultuda etkilediğini gösteren çok rakamda ispat var.Kullandığınız ilaçları gözden geçirin. Beyni etkileyen ilaçları hekim teklifi olmadan kullanmayın.Vitaminlerden faydalanın. E ve C vitamini gibi antioksidan vitaminlerin, selenyum gibi serbest radikal avcısı minerallerin hücreleri oksitlenmekten gözeten eforlarından faydalanabilirsiniz.Yeteri kadar B vitamini, özellikle B12 vitamini aldığınızdan emin olun. Balanslı bir beslenmenin de yaşlılıkta vitamin noksanlığına yol açabileceğini hatırlayın.

Hayata Tutunun

Hayata bağlı kalın. Yaşamınıza ehemmiyet katan bağları sıkılaştırın. İyi sosyal ilişkileri olan yaşlılarda bellek işlevleri bozulmuyor. Sosyal ilişkiler bir taraftan zekâsal egzersizleri yoğunlaştırıyor, öteki taraftan muhtelif hadiselerin ruhsal travmalarını gevşetmeye takviyeci oluyor.

Bu yazı 544 kere okundu.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak

Yorum yazmak için giriş yapmalısın

maltepe escort ataşehir escort pendik escort kartal escort anadolu yakası escort kadıköy escort istanbul escort ataşehir escort masöz masaj salonu maltepe escort escort bayan