Bilgi
Kategoriler

ZİNDE BİR BEYİN İÇİN YAPABİLECEKLERİNİZ

ZİNDE BİR BEYİN İÇİN YAPABİLECEKLERİNİZ
Paylaş
 

Eşofmanlarınızı ve spor ayakkabılarınızı giyinin, zekamızı güçlendirecek vücutsal egzersizlere başlıyoruz…

Daha güçlü bir hafızaya mı sahip olmak istiyorsunuz? O zaman eşofmanlarınızı ve spor ayakkabılarınızı giyinin, zekamızı güçlendirecek vücutsal egzersize başlıyoruz.

Gerçeğinde egzersizin bedendeki kan akımını süratlendirdiği öğrenilen bir şey; ancak tahlilciler egzersizin beyinde özellikle hafıza ile alakalı kısma son derece fazla kan gitmesine neden olduğunu tespit ettiler. Dahası bunun için devamlı ve kumpaslı egzersiz yapan şahıslar olmak gerekmediği, son derece az egzersiz yapanların da spor yaptıklarında hafıza ile alakalı kısmın değişik bölgelere göre daha çok kanlandığını tespit ettiler.

Düşük egzersiz kapasitesine sahip formsuz şahıslara üç ay zamanınca egzersiz yaptırıldığında tüm kobayların hafızayla alakalı beyin bölgelerinde kanlanma çoğalışı olduğu ve dahası hafıza testlerinde daha zaferli oldukları saptandı.

Belki de çalışmanın en sansasyonel istikametlerinden birisi insanlarda değil deney farelerinde yürütülen kısmı: deney farelerine iki hafta egzersiz yaptırıldığında yukarıyada bahsedilen beyin bölgesinde yeni beyin hücrelerinin ortaya çıktığı gözlendi.

Proceedings of the National Academy of Sciences mecmuasında yer alan çalışma da 23 farenin kafeslerine egzersiz çemberi konuldu, değişik 23 fareye ise rastgele bir egzersiz uygulanmadı. İki haftanın sonunda tahlilciler farelerin beyinlerindeki hafıza alakalı kısma, hücresel yaradılışları tespit etmek emeliyle bir boya uyguladılar. Dört hafta sonra hayvanların beyinleri incelendi.

Egzersiz yapan farelerde hafızayla alakalı bölgedeki kan akımının çok daha fazla ve yeni hücre yaradılışının daha bariz olduğunu gösterdiler. Hareketsiz farelerde ise ne kanlanma ölçüsünde çoğalış ne de yeni hücre yaradılışı gözlendi.

Bu çalışmadan cesaret alan tahlilciler, eşi bir çalışmayı son derece az egzersiz yapan11 gönüllü insan üzerinde yaptılar 21-45 yaş. Evvelinde hafıza testi ve aerobik kapasite testi yapıldı, MR görüntüleri çekildi. Daha sonra kobaylar 3 ay zamanınca haftada 4 gün birer saat Columbia Universitesi fitness center’da egzersiz yaptılar.

Uygulanan Egzersizler:

5 dakika ısınma düşük etkinlikte pedal çevirme, hafif koşu gibi5 dakika germe egzersizleri40 dakika aerobik egzersiz pedal çevirme, koşu bandında koşma, merdiven inip çıkma gibi10 dakika dinlenme ve germe egzersizleri

Üç aya sonunda aerobik kapasite testi, hafıza testi ve MR görüntüleme yinelendi. Neticede hafızayla ilişkili bölgeye kan akımında çoğalış, hafıza testlerinde galibiyet çoğalışı ve aerobik etkinlikte çoğalış saptandı.

Bundan sonraki safha hangi egzersizlerin hafızaya daha faydalı olacağını tespit etmek olmalı!

Bu yazı 632 kere okundu.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak

Yorum yazmak için giriş yapmalısın

maltepe escort ataşehir escort pendik escort kartal escort anadolu yakası escort kadıköy escort istanbul escort ataşehir escort masöz masaj salonu maltepe escort escort bayan