Bilgi
Kategoriler

Yeme Bozuklukları

Yeme Bozuklukları
Paylaş
 

Yolda trafiğe, işyerinde işverene, konutta karıya veya kocaya, kafede sevgiliye, akşamları çocuğa öfkelenir dururuz aralıksız…

Yolda trafiğe, işyerinde işverene, konutta karıya veya kocaya, kafede sevgiliye, akşamları çocuğa öfkelenir dururuz aralıksız… Derken elektrikler kesilir, maç varken gereksinimsiz bir şeyle uğraşmak zorunda kalırsınız, beğendiğiniz dizinin en coşkulu kısmını kaçırırsınız, benzine yeniden zam kazanç… Başka Bir Deyişle gün içinde sizi hiddetlendirecek bir şey kesinlikle olur. Ama “kriz yönetimi” deyimi gibi, bir de “asap yönetimi” deyimi var tıp dünyasında… Başka Bir Deyişle asapları hakimiyet edip bu işten en az zararla kurtulmanın yöntemleri… Peki bunun için ne yapmalı?

Amerika’nın 1801 senesindeki Başkanı Thomas Jefferson un bu mevzudaki önerisi şöyle: “Asabiysen konuşmadan evvel 10, çok asabiysen 100 e kadar say.”

Saymak asap yönetimidir. Sayarken zaman geçiyor, mevzuya dikkatimiz etkileniyor ve serinkanlılaşma sürecine geçiyoruz. En azından o andaki gibi değiliz artık. Asaplılık anında ortaya çıkan enerji, zati gergin olan gidişatı daha da makûsa götürüyor ve saldırgan davranış ve laflara neden oluyor. Ama misalin 10 a kadar saydığınız zaman hem zaman geçiyor hem de sizi hiddetlendiren hadiseden uzaklaşmanızı sağlıyor. Böyle bir vaziyette derin soluk almak da asaplılığı eksiltiyor. Öğrenerek yavaş ama derin bir soluk almak, hem yatıştırıcı tesir yapıyor hem de dikkatimizi soluk sonrası ana odaklıyor. Dolayısıyla ilk başta anormal hiddetleneceğimiz gidişata artık o kadar sinirlenmiyoruz.

Sinirlenmenin insan sıhhati üzerindeki negatif tesirlerini artık herkes öğreniyor. Bu vaziyette uzmanlar hadiseye “tepkin göstermenizi değil” ama “yanıt vermenizi” öneriyor. Bunu yapmak için de üç noktaya dikkat etmek gerekiyor:

Bu sayede karşınızdaki şahsın yerine kendinizi koyup onun gözleri ile hadiseye bakabilirsiniz. Böylece ihtilafın kaynağını daha iyi anlarsınız. Cevabınız da o oranda yumuşak olur. Kendine istinaden yanıt vermek, hiddetlendiğiniz anda ortaya çıkan saldırgan davranışınızdan tamamen farklıdır, duygularınızı doğrudan, dürüst ve doğru sözcükleri seçerek ifade edersiniz. Bu davranış, kavrayış ve karşınızdaki şahıs ile ortak bir nokta bulmanıza destekçi olur.

Evvel neye öfkelendiğinizi, karşınızdaki insanın size ne söylediğini iyice kavradığınızdan emin olur. Böylece meseleyi yanlış kavramamış olur ve bu sayede de tepkin göstermek yerine düşünme sürecine girersiniz. Duygularınızı hakimiyet etmek için mevzuyu ilerki bir zamanda karşınızdakiyle münazaranız da iyi bir yöntem. Bu süreçte kısa bir yürüyüş dahi çok işe yarar.

Endişeliyim, çok donakaldım, asaplıyım” tümceleri ile başlayın.
İki: Meseleyi sarihçe ortaya koyun. Karşınızdakini yargılar bir tutum almayın. O cinsli yorumlardan kaçının. Misalin “sen zati hiçbir zaman işe zamanında gelmezsin” demek yerine “Bu hafta senden üç kere şu mevzuda rapor istedim. Ama daha önüme gelmedi. Neler oluyor?” deyin.

Niye asaplı olduğunuzu açıklama edin. Karşınızdakinin yaptığı yanılgının yol açtığı tesirin sizin de geleceğinizi negatif etkileyeceğini anlatın.Karşınızdaki insana içinde bulunduğu gidişatı kavradığınızı sezdirecek kelimeler seçin.Yanınızda, baktığınız zaman sizi mutlu sezdiren bir resim taşıyın.

Huzur Teklifleri

•Asaplıysanız bir şey yapmadan veya söylemeden evvel 10 a çok asaplıysanız 100 e kadar sayın•Yanıt vermeden evvel derin ve yavaş bir soluk alınKişileri yargılar biçimde konuşmayınKendinizi karşınızdakinin yerine koyun, onun gözüyle bakınOnun gidişatını kavramaya çalışınSinirlendiren alışkanlıklarınızı bir anda değil ama usulca terk edinTrafikte araba kullanırken asla cep telefonu ile konuşmayınSinirlenmeye başladığınız mekanı süratle değiştirinBir Walkman, discman edininSİNİRE KARŞI DAHİ MÜSAMAHALI OLMALIÇok fazla hiddetlenip de bu yazıdaki hiçbir teklifi uygulayamazsanız, o zaman ne yapmalısınız?

Size bir iblisin avukatı gerekli. Onunla ciddi anlamda öfkelenme hakimiyeti tecrübeyi yapın. Öncelikle araba kullanırken ve de o vahim trafiğin içinde cep telefonunuzla asla konuşmayın. Gelen telefon sizi daha da çıldırtabilir. Kendi cılız noktalarınızı, nelerin sizi hiddetlendirdiğini öğrenil. Trafik mi? O zaman erken işe gidip, geç çıkın. Eve gitmeden evvel bir saat jimnastik yapın veya bir yere gidip o günün stresini atın. Bu sayede konutunuz veya çocuk hengamesi üzerinize gelmez. Ve unutmayın ki asap da yevmiye yaşamımızın bir parçası. Asaba karşı dahi müsamahalı olmak gerekli.

Bu yazı 458 kere okundu.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak

Yorum yazmak için giriş yapmalısın

maltepe escort ataşehir escort pendik escort kartal escort anadolu yakası escort kadıköy escort istanbul escort ataşehir escort masöz masaj salonu maltepe escort escort bayan