Bilgi
Kategoriler

Unutkanlığı Önlemenin Yolları

Unutkanlığı Önlemenin Yolları
Paylaş
 

Oxford ve Harvard üniversitesi bilim adamlarının beyni genç yakalamak üzerine yaptığı araştırmaları yayınladı. İşte zinde bir beyin için yapmanız gerekenler:

İngiliz The Times gazetesi, Oxford ve Harvard üniversitesi bilim adamlarının beyni genç yakalamak üzerine yaptığı araştırmaları yayınladı. İşte zinde bir beyin için yapmanız gerekenler:

Terleyin:

Egzersiz, yararlı çalışmak için bol oksijene lüzum dinleyen beyin hücrelerinin yiyeceği gibidir. Böylece beynin bilme ve anımsama becerisi güçlenir.

Balık Yiyin:

Yüksek Omega-3 kapsayan sardalya ve ton gibi yağlı balıkları harcamak zekâyı attırır. Konsantrasyon ve okuma hünerini geliştirir. B vitamini ve protein açısından zengin besinler de seratonin kapsadığı için beyindeki bağlantı süratlenir.

Lavanta Koklayın:

Lavanta kokusu işe konsantrasyonu artırır. Özellikle öğle aralarında, çalışmaya başlamadan evvel lavanta koklayın.

Mola Verin:

Uzun ve sürekli çalışma saatleri ters tesir yaparak beynin yararını düşürür. Araştırmalar her 40 dakikalık çalışmadan sonra 20 dakikalık ara vermenin, sonraki 40 dakikaya hazırlanmak için lüzumlu olduğunu savunuyor.

İyi Bir Uyku Çekin:

Gece 7-8 saatlik uyku beyin performansını en üste taşır. Ayrıca gün ortasında 30 dakikalık bir kestirme beynin şarj olmasını sağlar.

Sakız Çiğneyin:

Sakız çiğneme beyne giden kanı yüzde 20 artırıyor. Böylece belleği güçlendirip, stresi azaltıyor.

Su İçin:

Yüzde 80’i su kapsayan beynimiz su içmediğimizde küçülüyor. Bu sebepten susadıkça su içmek gerekiyor.

Kırmızıya Bakmayın:

Kırmızı görmek özellikle imtihanda başarıyı düşürüyor ve talebede motivasyon düşüklüğü yaratıyor.

Seks Yapın:

Orgazmla sonuçlanan bir seks veya gebelik süreci, bayanların beyinlerindeki prolaktin hormonunun ve beyin hücrelerinin çoğalmasını sağlıyor.

Sıcak Çikolata İçin:

Uyumadan evvel içilecek bir bardak sıcak çikolata zekâyı artırıyor. Kakao özellikle yaşlıların aklını açıyor.

Rock Dinleyin:

Araştırmalar rock müziğin de, banal müzik kadar bilmeyi ve konsantrasyonu artırdığını gösterdi.

Rahatlayın:

Rahat bir yere oturup gözlerinizi kapayın ve ayaklarınızdan boynunuza kadar tek tek adalelerinizin rahatladığını sezin. Gerginliği atmak, imtihandaki başarınızı yükseltecektir.

Yetenek Geliştirin:

6 yaş grubu üzerinde yapılan araştırmalara göre müzik ve fotoğraf gibi mevzularda eğitim gören çocukların IQ’ları daha yüksek oluyor.

Sınırlı Teknoloji:

SMS ve e-maili fazla kullanmak ve çok televizyon izlemek akıl seviyesini düşürüyor.

Beyin Jimnastiği Yapın:

Us oyunları oynayarak, bulmaca ve akıl testleri çözerek beyninizi zinde tutabilirsiniz.

İçki Almayın:

İçki beyin hücrelerini öldürerek, bilme ve hafıza bölgesine hasar verir.

Bu yazı 607 kere okundu.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak

Yorum yazmak için giriş yapmalısın

maltepe escort ataşehir escort pendik escort kartal escort anadolu yakası escort kadıköy escort istanbul escort ataşehir escort masöz masaj salonu maltepe escort escort bayan