Bilgi
Kategoriler

Çiftleri Bekleyen Büyük Tehlike…

Çiftleri Bekleyen Büyük Tehlike...
Paylaş
 

Günlük yaşamın yoğun temposu, minik hafıza meselelerine sebep olabiliyor. Nöroloji Uzmanı Prof. Dr. Türker Şahiner, 9 basit ipucuyla belleği canlı yakalamanın yöntemlerini paylaşıyor.

İpucu 1:Anahtarlık, gözlük gibi yerini anımsamakta zorlandığınız nesneler için, kullanmadığınız zamanlarda koymak üzere bir yer belirleyin.

İpucu 2: Anekdot alın. Telefon numaraları veya buluşmaları anımsamakta zorlanıyorsanız, bunları listeleyerek görebileceğiniz bir yere asın. Listeniz ehemmiyetli misyonlarınızı size hatırlatacaktır.

İpucu 3: Yüksek sesle kelimeler söyleyin. Misalin kendi kendinize “Ocağı kapattım” deyin. Bu size daha sonra ocağı kapatıp kapatmadığınızı andırdırır. Bu yöntem insanlarla tanışırken de adlarını anımsama mevzusunda verimli olur.

İpucu 4:Hafıza takviyecilerini kullanın. Cep telefonunun hatırlatıcılarını, kol saatinin alarmını, ses kaydolucuları kullanabilirsiniz.

İpucu 5: Görsel imgelerden yararlanın. Bir bireyin adı gibi yeni bir balaka bildiğinizde usunuzda bir görüntü oluşturun. Bu görüntüler, balakanın unutulmasını önlemeye dayanakçı olur.

İpucu 6: Andırdırıcıları gruplayarak kullanın. Andırdırıcılar anımsamakta kullanılan bir tekniktir. Misalin; listeleri, adları bir kısaltma haline getirin ve böyle ezberleyin. Başka bir hatırlatıcı tekniği de bir akrostiştir. Anımsamak istediğiniz her öğenin ilk harfini kullanarak akrostiş yaratabilirsiniz. Tekerlemeler veya andırılması gereken her öğeyi bağlayan öyküler faydalı olur.

İpucu 7: Konsantre olun ve gevşeyin. Birçok etrafsal etmen, dikkatinizi dağıtabilir. Bir şey anımsamak istediğinizde, andırılması gereken öğeler üzerinde konsantre olun. Yeni bir balaka bilirken o bilgiye yoğunlaşın ve dikkat dağıtıcı etkenleri önleyin. Anksiyete ve stres de andırmayı maniler. Derin soluk alma ya da adale rahatlatıcı egzersizleri gibi hafifleme tekniklerini bilin.

İpucu 8: Uykunuzu alın. Uyku esnasında beyin yeni balakaları pekiştirir. Araştırmalar, iyi bir gece uykusunun ardından daha evvel bilinen balakaların daha iyi andırıldığını gösteriyor.

İpucu 9:Anımsama eforlukları yaşadığınızdan şüpheleniyorsanız, hekiminize müracaat etin. Bunalım, duyma veya görme kaybı, tiroid işlev bozukluğu, bazı ilaçlar, vitamin beceriksizlikleri ve stres, düzeltilebilir hafıza meselelerine neden olabilir.

Bu yazı 387 kere okundu.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak

Yorum yazmak için giriş yapmalısın

maltepe escort ataşehir escort pendik escort kartal escort anadolu yakası escort kadıköy escort istanbul escort ataşehir escort masöz masaj salonu maltepe escort escort bayan