Bilgi
Kategoriler

Bel kalınlığı kalbi tehdit ediyor

Bel kalınlığı kalbi tehdit ediyor
Paylaş
 

Canınızın istediğini, istediğiniz zaman yiyebileceğiniz ve bu gıdaların netlikle sıhhatiniz için hasarlı olmadığı bir dünya hayal edin. Ancak, bu asıl dünyada ne yazık ki olmuyor.

Canınızın istediğini, istediğiniz zaman yiyebileceğiniz ve bu gıdaların netlikle sıhhatiniz için hasarlı olmadığı bir dünya hayal edin. Ancak, bu asıl dünyada ne yazık ki olmuyor. 

En Gözde 4 Besin Listesini Açıklıyor

Kalp hastalığı tüm dünyada vefata neden olan ehemmiyetli bir mesele. Beslenme uzmanları, hangi gıdanın bizim kalp sıhhatimiz için iyi olduğunu tespit faktörün yolunu buldular. Howstuffworks adlı internet sitesinde yer alan en gözde 4 besin listesini açıklıyor. Ambalajlanmış ve işlenmiş yiyeceklerden olası olduğunca uzak durulması istenen sitede, işte kalp sıhhati için iyi olan 4 besin: 

Balık

Omega 3 yağ asitleri bakımından zengin olan balık, natürel bir uyarıcıdır. Bu kan basıncının düşmesine ve ilthabın önlenmesine dayanak eder. Omega 3 yağ asitleri, damarlara nüfuz eder ve damarları daha elastik hale getirir. Soğuk sularda yaşayan yağlı balıklar somon balığı, Orkinos tipi ton balığı, uskumru, sardalya, hamsi gibi deniz mahsullerinde bulunuyor. Yapılan araştırmalarda, omega-3 yağ asitlerinin balanslı alımının özellikle kalp ve damar hastalıkları açısından verimli olduğu vurgulanıyor. Omega-3 harcayanlarda koroner kalp hastalığına bağlı vefatların daha düşük olduğu bulunmuştur. 

Sert Kabuklu Yemiş Ceviz, Fındık Gibi

En kolay tüketilebilen besin, budur. Zira, hazırlamak için zamana ve harcamak için ise hayal eforuna gereksinim yoktur. Sert kabuklu yemişler, sıhhatli yağlar ve proteinler bakımından oldukça zengindir. Sıhhatli yağlar, doymamış yağlardır ve iki çesittir: tekli ve çoklu doymamış yağ. 

Fındık, ceviz gibi bu kabuluklu besinler, iyi kolesterol seviyesini artıran ve ayrıca antioksidan olan flavonid kapsıyor. Bundan dolayı birçok hekim günde bir avuç fındık ya da ceviz yenilmesini öneriyor . Cevizde bulunan E vitamini, lif ve doymamış yağların kalbi gözettiği haftada iki üç avuç ceviz yiyenlerin kalp krizi geçirme tehlikesinin yüzde 50 eksildiği belirtiliyor 

Kurubaklagiller: 

Ne kadar çok kuru fasulye yerseniz kalbiniz için o derece iyidir. Ancak konserve fasulyelerden uzak durun. Daha çok taze fasulye pişirin, onların tadı daha iyidir, sodyum ve gözeticiyle sıkıştırılmamıştır ve maliyeti de daha ucuzdur. Amerikan Yiyecek ve İlaç Dairesi de 2005 senesinde şu iletiyi onayladı: “Fasulye kapsayan beslenme kalp hastalığı ya da belirli kanser türlürinde tehlikenizi eksiltir”. Besin olarak kullandıklarımızın başlıcaları; nohut, mercimek, kuru fasulye, bakla, bezelye, börülce ve soya fasulyesidir. Kuru baklagiller kalp sıhhati için çok verimlidir. 

Kalp hastalıklarının en ehemmiyetli tehlike etmenlerinden bkocaman kanda kolesterol seviyesinin yüksek olmasıdır. Kurubaklagillerde bulunan çözünür posa, kan kolesterolünün düşürülmesine destekçi olur. 

Bütün Hububatlar: 

Bütün hububatlı yiyecekler bütün çekirdek kapsıyor; ancak arıtılmış hububatlar kepek ve tohumun yok edildiği bir süreç olan öğütülme harekâtından geçiyor. Kepek ve tohumu atmak, raf ömrünü uzatabilir, ancak bu operasyon B vitaminlerini, lifi ve demiri de yok ediyor. Bazı arıtılmış hububatlar zenginleştirilmiştir, bu şu anlama geliyor; bu mahsullere yine B vitaminleri ve demir ilave edilmiştir. Ancak yeniden de bunlarda lif bulunmamaktadır. Bütün hububatlardaki bütün çekirdekler kalp hastalığı tehlikenizi takribî yüzde 15 oranında eksiltir. Zira lifler kan damarlarının duvarındaki makûs kolesterolü pakler. Bütün hububatlarda aynı zamanda E vitamini de vardır. 

Peki bütün hububatlı yiyecekler hangileridir? Öncelikle yulaf unu. Bir kase kahvaltı gevreği , kolesterol seviyenizi 16 ile 28 puan arasında düşürüyor. Ekmek alırken içindekiler bvefatı dikkatlice okuyun ve beyaz pirinç yerine esmer pirinci deneyin. Hububat taneleri buğday, pirinç ve mısır, yulaf, çavdar, arpa, sorgum ve darı vb kabuk kepek, endosperm, germden oluşuyor.

Bu yazı 459 kere okundu.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak

Yorum yazmak için giriş yapmalısın

maltepe escort ataşehir escort pendik escort kartal escort anadolu yakası escort kadıköy escort istanbul escort ataşehir escort masöz masaj salonu maltepe escort escort bayan